Followers

Tuesday, July 21, 2009

Bertugas di Ceramah Umum Mansuh ISA

PUTRA Balok, 21 Julai 2009 - Pada jam lebih kurang 9.30 malam hingga lebih kurang 12 malam, telah diadakan satu ceramah umum mansuhkan ISA. Anggaran seramai 300 orang telah hadir bagi mendengarkan ceramah umum tersebut. Ceramah umum tersebut berjalan dengan aman tanpa sebarang masalah yang tidak diingini berlaku, Alhamdulillah.

Penceramah utama adalah Puan Norlaila sebagai isteri tahanan ISA sudah 8 tahun, dan aktif dalam mendedahkan kezaliman Akta ISA oleh kerajaan UMNO Barisan Nasional. ADUN Beserah dan juga Ketua Pemuda PAS Negeri Pahang turut berucap pada malam itu. Puan Norlaila mengatakan dia hanya dibenarkan bertemu dengan suaminya di tahanan Kem Kamunting selama 45 seminggu sekali. Tetapi pada kebiasaanya beliau akan memberi anaknya untuk bersama ayahnya selama 40 minit, kemudian beliau hanya 5 minit. Begitulah pengorbanan seorang ibu untuk anaknya walaupun dia juga seorang isteri. Allahu-Akbar.

أُوْلَـٰٓٮِٕكَ ٱلَّذِينَ ٱمۡتَحَنَ ٱللَّهُ قُلُوبَہُمۡ لِلتَّقۡوَىٰ‌ۚ لَهُم مَّغۡفِرَةٌ۬ وَأَجۡرٌ عَظِيمٌ (٣ (Al-Hujurat, 49 : ayat 3) Terjemahannya : "Mereka orang-orang yang telah diuji Allah Hati-hati mereka untuk Taqwa, bagi mereka keAMPUNAN dan GANJARAN yang BESAR"

Beliau menyatakan lagi, beliau sebelum ini merupakan seorang rakyat biasa duduk dirumah. Sebelum ini beliau menyangka bahawa ISA ini hanya untuk orang yang berpolitik seperti Anwar Ibrahim dan lain-lain. Tetapi apabila suaminya telah ditangkap, beliau sangat tertanya-tanya apakah sebab suami ku, ayah kepada anak ku ditahan tanpa diterangkan kesalahan suaminya! walaupun suaminya bukan ahli politik.

Diakhir ucapan beliau, Puan Norlaila menyeru rakyat Malaysia di Kawasan Indera Mahkota tersebut khasnya untuk TURUN ke Kuala Lumpur untuk meramai himpunan aman MANSUHKAN ISA pada 1 OGOS nanti. Beliau menekankan kepentingan untuk setiap dari kita hadir agar keramaian manusia yang LUAR BIASA akan menarik minat media antara bangsa untuk melaporka berita-berita sebegini.

Beliau juga ada membawa buku berjudul "Dunia Tanpa Suami", tulisan beliau dan beberapa orang sahabatnya.

Hasilnya dunia akan kenal Malaysia dalam erti kata sebenar. Juga yang penting, apabila perdana menteri melawat luar negara, masyarakat antarabangsa akan bertanya berkenaan hal ini. dan ini akan memberi teknan kepada perdana menteri dan kerajaan umno barisan nasional.

Hancur Dajjal! Hancur Yahudi! Hancur Najib! Hancur Umno!

Semoga berjumpa di KL!


Gambar Puan Norlaila bersama Suami tersayang kerana Allah SWT.

No comments:

Post a Comment