Followers

Tuesday, November 2, 2010

Jabatan Amal Indera Mahkota 'Jejak Tawan Pahang'

Alhamdulillah, pada 31 Oktober yang lalu Jabatan Amal Indera Mahkota telah menganjur satu aktiviti lasak merentasi Hutan Bukit Pelindung dan berakhir di Teluk Cempedak dengan jarak kira-kira 15 kilometer.

Ekspedisi ini membabitkan seramai 40 orang peserta Jabatan Amal Indera Mahkota serta jemputan iaitu jabatan Amal Kuantan dan Jemaah Musolla ar-Raudhah. Sebelum itu, satu penerangan keselamatan telah disampaikan oleh seorang jurupandu bertauliah yang dikenali dengan Koperal Naga, beliau merupakan seorang anggota tentera.

Ekspedisi ini bukan sahaja dapat menguji ketahanan mental dan fizikal tetapi juga untuk mengukuhkan ukhuwah di antara peserta. Para peserta juga dapat menghayati keagungan ciptaan Tuhan dan keindahan flora dan fauna alam semulajadi.

Harapan agar aktiviti dapat diadakan lagi di masa-masa akan datang di lokasi yang berlainan.


Mendengar taklimat keselamatan sebelum memulakan perjalanan. Turut bersama menyertai jungle trekking ini ialah Pengarah Jabatan Amal Pahang, Ustaz Rosli Jabar.



Berehat sebentar menghilang letih dan lenguh, perjalanan masih jauh menuju kejayaan dan kemenangan


Wajah-wajah ceria, jangan ada yang pengsan dah la...


Saudara Firdauz, nampak bersemangat


Ulat gonggok 'gergasi' turut menemani perjalanan


Turut bersama wartawan Sinar Harian Pahang


Merenung masa depan atau merenung kemenangan...tawan Pahang


Pemandangan indah kawasan Alor Akar dari puncak Bukit Pelindung


Berhampiran pencawang telekom, puncak yang tertinggi di atas Bukit Pelindung


Penamat di Teluk Cempedak, setelah berpeluh merentasi hutan, lurah dan bukit akhirnya kejayaan menanti. Begitulah syarat kemenangan perlu berusaha dan bersusah payah, jangan jemu berjuang.


Timbalan Pengarah Amal Pahang, Ustaz Saharuddin sedang mengatakan sesuatu kepada Sheikh Azlan (Komander Amal Indera Mahkota) selaku pengarah program.


Bergambar sebelum pulang, wajah-wajah yang berjaya menawan Bukit Pelindung.

No comments:

Post a Comment